Relic, tuo utuinen betoniviidakko vailla tietoa ulkopuolisesta elämästä... Suurehko ja menestynyt kaupunki on jostain syystä jäänyt lähes tyystin oman onnensa nojaan maan päälle, elon merkkejä on löytynyt vain harvoista muista paikoista. Asiaa selvitetään jatkuvasti, mutta Relicissä vain harva on kykeneväinen edes yrittämään asioiden setvimistä. Siispä Relic kaikkine hienouksineen ja tehtaineen pyrkii jatkamaan normaalia elämää niin kauan kuin se on mahdollista. Toistaiseksi kaikki on sujunut ilman ongelmia, vaikka tietysti tässäkin tarinassa on yksi mätä munansa...
Järjestö ei sääli ketään, etenkään, kun Relicin asukkaat ovat peloissaan ja hämillään. Suuri mafiaperhe pyörii pääosin piilossa tavallisen tallaajan katseilta, mutta joitakin linkkejä kansaan tietysti on. Näitä henkilöitä ja ilmiöitä tulee kaupunkilaisten kunnioittaa henkensä uhalla, eikä aina vaarassa ole vain oma elämä, vaan Järjestö osaa juonia itsensä käsiksi vastustajiensa heikkoimpiin kohtiin, etenkin läheisiin. Varoa siis saa, pelko on läsnä muuten niin tavallisessa arjessa. Kaiken sen tavallisen elämän keskellä tulee muistaa, että kuka tahansa voi olla juuri se paha poika tai tyttö, jonka härnääminen pilaa elämäsi.
Relicin tulevaisuuden synkkyys saa yllättäen pelastajakseen energiansäästölampun, joka lupailee hankaluuksia hämärähemmoille. Mafiaperhettä vastaan nousee joukko kapinallisia, jotka saavat kaikesta vastarinnasta huolimatta jalkaansa oven väliin. Ovelat, ketterät ja varovaiset kapinalliset eivät anna mafialle lepohetkiä, eikä mafia aio antaa kapinallisille turhan paljoa tilaa hengittää. Kamppailu käydään pääosin näkymättömissä juonien ja kieroiluiden turvin, mutta fyysisiä yhteenottoja luultavasti tullaan näkemään. Keinoja ei kaihdeta, kaikki vahvistuksen riveihin ovat tervetulleita, mutta sotkeutuuko seittiin vielä myyriä ja pettureitakin?
Kaikesta huolimatta Relic on kuitenkin ihan hyvä kaupunki elää. Sieltä löydät kaiken tarvitsemasi, kaupoista puistoihin ja elokuvateattereihin. Relic on kuin oma pieni maa, joka salaa hyvin yksinäisyytensä ja epävarmuutensa. Kaupungin "johto", eli Järjestön ulkopuolinen ja "rehti sekä kunnollinen" johto, pyrkii salaamaan ongelmat ja rakentamaan Relicistä mahdollisimman kelvollisen ja turvallisen kuvan. Tämäkin johto on kuitenkin Järjestön alapuolella, vaikkei mafia olekaan niin esillä.
Ulkoisesti Relic siis on kuin mikä tahansa suuri kaupunki. Kaupungin laitamilla, hiukan syrjemmässä, jylläävät monet tehtaat. Keskustan ympärillä on taloa toisen perään, kerrostaloja piisaa ja omakotitalot ovat lähempänä kaupungin rajoja. Ne ovat suuria ja komeita, täysin eri luokkaa kuin ennen niitä olevilla asutusalueilla olevat pienemmät omakotitalot.
Ydinkeskustassa on kaupungintalo, pankki, ostoskeskus, puisto ja muuta erityisen tärkeää, niiden jälkeen on siroteltu ympäriinsä kaikenlaisia erillisiä kauppoja, niin suuria kuin pieniäkin. Relicistä löydät taatusti kaiken tarvitsemasi ja haluamasi, jos rahasta vain ei ole pulaa.
-
Mutta entä mistä ja miksi Relic pelinä on tullut?
Se ei olekaan aivan helppo kysymys, mutta vastaus lienee jotakin siihen suuntaan, että Okapiikki ja Soodamentos tapasivat eräällä nettisivulla Okapiikin vouhotettua anthroinnostuksestaan. Pienen suunnittelun jälkeen Soodamentos rohkaistui ja urheana sekä aikaansaavana tyttönä loi foorumin ja ryhtyi muokkaamaan sitä sopivaksi. Okapiikki taas oli laiska nysvä, joten hän luovutti foorumin tekemisen heti kättelyssä taitavalle "yhtiökumppanilleen". Näin Soodamentos nousi kiistatta Relicin johtoon ja orjuutti vetelän kaverinsa, joka kuitenkin työskentelee oikein mielellään pelin hyväksi.
Relic sai siis alkunsa hetken mielijohteesta sekä Soodamentoksen ideasta, jossa yhdistyi suurkaupungin vilske ja tietynlainen "avuttomuus" suuressa maailmassa. Okapiikki taas tahtoi välttämättä sotkea mukaan tämän paljon puhutun mafian, joten lopputuloksena on tällainen peli. Toivotamme hyvää matkaa, suosittelemme turvavöiden kiinnittämistä ja muistakaa nauttia "toisesta elämästänne"!
- - -
Tekstistä taas kiitos Okapiikille
Pari muokkausta piti kuitenkin tehdä ^^